Thomas Demand, Klause IV / Tavern IV, 2006C-Print / Diasec, 103 x 68 cm© Thomas Demand, VG Bild-Kunst, Bonn.
"Cały stosunek człowieka do przestrzeni rozgrywa się na płaszczyźnie znaczeń duchowych związanych z miejscami."
Thomas DemandBüro / Office, 1995C-Print / Diasec, 183,5 x 240 cm© Thomas Demand, VG Bild-Kunst, Bonn 2009.
Na portalu fundacji Splot można przeczytać mój tekst o wystawie T. Demanda w Berlinie: http://www.e-splot.pl/?pid=articles&id=470.
Poniżej jego początek:
Berlińska wystawa fotografii Thomasa Demanda dowodzi, że powtarzanie bardzo prostego pomysłu przynosi czasem znakomite efekty artystyczne. Koncept niemieckiego artysty sprowadza się do specyficznego sposobu pracy: wzorując się na zdjęciach prasowych, wykonuje on z kartonu modele przedmiotów w skali 1:1, które fotografuje i niszczy, powiększone do dużego formatu prezentuje następnie w pokrywie z aluminium i pleksiglasu.
"Cały stosunek człowieka do przestrzeni rozgrywa się na płaszczyźnie znaczeń duchowych związanych z miejscami."
Hanna Buczyńska-Garewicz, Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni, Universitas, Kraków 2006, s. 258.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz